BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 5, 2009

EXAM!! EXAM!!

Semalam, hari Khamis (5 November 2009), aku menjawab kertas kedua iaitu subjek Tamadun Islam dan Tamadun Asia (TITAS)..Mengandungi 30 soalan objektif, dan 3 soalan esei, calon dikehendaki menyiapkan jawapan dalam tempoh 2 jam, bermula jam 9.00 pagi..Aku mulakan dengan menjawab soalan esei dahulu...ada 3 soalan, tapi kena pilih satu soalan sahaja...Hahaha, ramai menjangkakan tajuk Islam Hadhari akan menghiasi ruangan soalan esei, namun jangkaan kami sama sekali meleset, tatkala hanya 1 soalan objektif sahaja yg berkisar tentang Islam Hadhari...Study tahap 'kritikal' pasal Islam Hadhari, last2 tak kuar..haha.. Tapi Alhamdulillah ada soalan tentang Teori Kedatangan Islam ke Alam Melayu..aku baca banyak gak pasal tajuk ni...so, aku decide untuk jawab soalan ni...best gak dapat goreng..seronok sangat...hehe...setelah selesai mengarang esei, aku beralih kepada soalan objektif plak...hmm, agak rumit....Namun, aku kuatkan azam and terus menjawab...Akhirnya tepat jam 11.00 pagi, aku selesai menjawab soalan TITAS...Hari ini, Jumaat (6 November 2009), sehingga Ahad (8 November 2009), 'merdeka' jap...hehe..and then sambung balik pada hari Isnin (9 November 2009)....nantikan coretan seterusnya...

Nukilan: Mohammad Azri Naim bin Mohd Kamal

0 comments: