BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 13, 2010

Ape lah nak jadi kat Malaysia ni....

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca sekalian.....

Ape yang aku nak luahkan ni datang daripada perasaan aku sendiri dan aku sedia menerima ape saje respon pembaca sekalian.....Malaysia sekarang ni sangat kecoh dengan isu penggunaan kalimah ALLAH yang pada aku bakal mengundang bencana kepada keutuhan perpaduan yang selama ni dikecapi rakyat Malaysia.....aku nak cakap ni, sebenarnye ada puak2 kafir kat Malaysia ni cube nak jatuhkan orang Melayu Islam kat Malaysia ni....target utama diorang pemimpin2 Melayu Islam Malaysia la...tengok la kita ada Dato' Seri Najib, Anwar Ibrahim, Hadi Awang, Nik Aziz dan ramai lagi....diorang ni dok asyik berbalah sesama sendiri....tengok jer la dalam tv atau akhbar, tak abis2 berbalah jer...sebabnye ape, perbezaan ideologi dalam politik...tak sedar ke, yang diorang berbalah tu sesama bangsa sendiri, bangsa Melayu, bangsa yang sekian lama bertapak kat tanah air tercinta ni....sebenarnya, puak2 bukan Melayu ni seronok dan senyum sentiasa melihat sandiwara-sandiwara dan sengketa di kalangan orang Melayu Malaysia ni....bagi mereka, inilah masenye untuk 'pijak dan porak-perandakan orang Melayu'...jadi, tak semena-mena mereka (orang kafir) bawa isu kalimah ALLAH ke mahkamah..secara tersiratnye bagi aku ini semua rancangan puak-puak kafir yang nak menjahanamkan orang Melayu beragama Islam kat Malaysia ni...tapi orang-orang Melayu ni tak sedar...naik jer isu ni, terus jer tuding jari Melayu sama Melayu,...sama jer la, PAS ke, UMNO ke, PKR ke, semuanye nak berbalah...orang tu tuduh orang ni, orang ni tuduh orang tu....hmmm, malas nak sebut siapa, tahu-tahu sendiri jer la...dah la semua kepala dalam parti tu orang Melayu beragama Islam, itu pun tak sedar-sedar..waktu ni pulak la nak tunjuk UMNO hebat, PAS hebat, PKR lagi hebat!!!...dok berbalah tak habis-habis...bukan nak duduk berbincang cara baik....hmmm. tak tahu lah apa nak jadi...lagi seronok puak-puak kafir tu...

Aku sebenarnye melihat macam ni, isu yang berlaku ni bagi aku adalah ujian ALLAH...mungkin hikmahnye ALLAH nak tengok penyatuan dalam umat Islam itu sendiri, terutama kat Malaysia ni....biarlah berbeza ideologi politik, tapi dalam soal ni, aku berharap sangat baik UMNO, PAS, PKR yang mana semua parti ni ditunjangi orang Melayu dapatlah bermusyawarah secara aman tanpa sebarang kepura-puraan, demi umat Islam dan orang Melayu di Malaysia...janganlah tanah milik kita ini dirampas daripada genggaman kita.....tengoklah kat Palestin, majoriti umat Islam dunia mendoakan agar mereka memperoleh keamanan dan jauh daripada cengkaman Israel dan Amerika, tapi Hamas dan Fatah tetap saling berbalah, gara-gara perbezaan ideologi politik...akhirnye yang terus yang menderita dan terseksa ialah rakyat Palestin sendiri...kita tidak mahu perkara sedemikian terjadi di Malaysia...Aku mengajak semua, sama-samalah berdoa, mudah-mudahan ALLAH terus memberi syafaat dan kerahmatan buat umat Islam Malaysia dan tidak lupa juga umat Islam serata dunia....Bukakanlah pintu hati para pemimpin Islam di Malaysia untuk bersatu demi agama, bangsa dan tanah air tercinta....

Aku bukanlah Perdana Menteri atau Menteri yang ada kuasa. Aku bukanlah pemidato yang ternama. Aku hanyalah insan biasa yang hanya menanti masa menghadap Yang Maha Esa... Mungkin kata-kata aku ni tidak dihiraukan sesiapa. Mungkin ada yang berkata aku hanya berdusta, tetapi tidak mengapa...bukan niat aku untuk berjenaka, tetapi hanya ingin berkongsi cerita, kisah tanah air tercinta yang semakin diancam bahaya, dek muslihat musuh durjana.....sama-samalah kita renungkan demi kemaslahatan bersama...


Nukilan Oleh: MOHAMMAD AZRI NAIM BIN MOHD KAMAL...

3 comments:

Anonymous said...

salam..hm..nk gak share psl ni..saye tulis ape yg taw la eh..ehem2..hik3..ok..srius..hm..sbnrnya,,isu bakar gereja tu pon leh dikatakan antara propaganda yahudi laknatullah jgak..nk taw nape?sbnrnya kuil yg kne bakar tu,,klo spe yg pegi tgok memang mcm nk tgelak smbil guling2..nk taw nape
?kuil yg dibakar tu cume ade kesan hitam bulat kecik je kt dinding dy..klo xsilap lg ade r kesan2 len yg xmasok akal utk kerajaan kte bg dana besar2 utk dme..most probably,,yg bakar tu org kafir tu sniri utk pecah belahkan org islam and utk dpt duit la..sbb,,bukti kes terkuat utk bnde ni ialah,,gereja yg dibakar tu ialah gereja lama yng hanya sebuah rumah kedai je..dah le kcik,buruk,hodoh gileeer laktu..dkt ngan greja tu ade greja bru dme yg lwa n tersergam indh..persoalnnye disini ialah,bdk2 7 taon pon bleh pikir,,nape greja burok tu yg owg nk bakar,,..npe x bakar tros yg lawa n baru je..ha..nmpk sgt kafir lknatullah tu pnye propa..dme nk dana utk agama dme..pndai dme ni..org islam yg jahil..lg stu,,psl isu pggunaan kalimah Allah ni,,saya harap kerajaan dpt la tegakkan hak asasi org islam..sbb,,ia sah2 xbleh diguna pakai oleh agama len..dme ckp indonesia dah lama guna kalimah tu utk semua,,knape Malaysia xbleh..ni lg stu masalah..org islam yg kurang bab agame pon pikir blek,,ye tek ye gak..hmpeh..kte memang boleh ckp indon dh gune,,tp kte boleh tgk negare dme mcmne pnye hancor..gmpa sna sni hari2,tsunami,ngare xaman sume..tu sume sbb,,,dme xjge Allah..maka,,jgn harap Allah akan jage dme..kte sume taw,jagelah ALLAH,AllAH akan mnjagamu..so,,ape lg yg nk diragukan lagi ttg isu ini,,.jgn terlampau bg muke kt kafir laknatullh ni,,kelak diri sndiri diperkotak katikkan..lg satu,,kalau kalimah suci ALLAh ni org islam malaysia xboleh jage,,jgn terkejut klo ade gmpa kt ipoh ke,,kl ke,,satu malaysia nnt ade gmpa..nk sgt tiru indon n ngare2 len,,amek ko gmpa pon cm indon gak..Allah juga prnah berkata,jikalau bukan kerana adanya orang2 beriman di celah2 orang kafir di dalam sesebuah negare,,nscaye sudah lame aku hncurkan negare tersebut,,hm,,jd kte kne r sdar,,sbb ade org2 beriman kt malaysia ni r Allah still jge kte,,so,,woii org kafir,,sdo sket dri tu..hm..harap sdikit sbanyak dpt mncmbah mnda dan mnyuburkan keinsafan diri,....

Amirul Amin said...

mungkin sahabat silap ye.... sy bukan lah fakih mana... tp sahabat x ptut ckp pas sebegitu rupa.. penghinaan ke atas jemaah islam satu perkara yg fasik... harap byk bertaubat.. jgn samakan jemaah islam dengan jemaah sekular5 seperti umno.. ini adalah hasil air tgn ulama... jgn samakan mereka dgn merka yg x paham agama.. harap byk muhasabah..

ibnuibrahim said...

salam, maaf mencelah, siapa sebenarnya yang berusha untuk memecah belahkan perpaduan, saada di dalam sebuah parti politik itu sendiri mhupun antara parti, yang ni kite kene selidiki dahulu betul-betul. yang nilah kene jelas hadaf perjuangan, bila bangsa, yang dinamakan "MELAYU" sahaja yang menjadi hadaf perjuangannya, inilah jadinya, tetapi kalau "ISLAM" itu yang mahu ditegak dan didaulatkan, maka tidak kira kamu bangsa apa dan dari ideologi mana, yang penting kamu "mahu" sma-sama menentang kezaliman dan penindasan.. kalaulah saudara seislam sendiri yang mahu menguburkan Islam itu sendiri dari terus tertegak, kenapa tidak kita "pencung" saja perjuangan mereka.. kerana hadafnya hanya 1, jelas lagi nyata, untuk mendaulatkan Al-Quran dan As-Sunnah di tempat yang sepatutnya.